perjantai 15. marraskuuta 2013
Suomi vuoden 1995 jälkeen
Jussi Pullinen väittää (Hesarin Nyt-liite 15.11.2013) , että vuoden 1995 jälkeen kasvaneiden kokemus Suomesta on täysin erilainen kuin aiemmilla sukupolvilla. Avoin globaali markkinatalous, verkon vapaa tiedonvälitys ja kansainvälinen media ovat nykynuorille itsestäänselvyyksiä.
Nyt-liite on täysi-ikäistynyt (perustettu 1995). Juhlan kunniaksi se seuraa kahta 18-vuotiasta ja Suomen tapahtumia heidän elinvuosinaan.
Mediatutkija Johanna Sumiala kommentoi vuosien tapahtumia ja nuorten kokemuksia. Hänen mukaansa uutiset eivät enää kanavoidu välttämättä mediatalojen kautta, vaan ihmiset etsivät uutisia netistä ja linkkaavat niitä sosiaalisessa mediassa. Uutiset leviävät yhä nopeammin, ja Sumiala pohtii, voiko vauhti kiihtyä loputtomiin. ”Nykyään monissa asioissa trendinä on tosin slow-asiat: slow-food ja slow-life. Olisiko tulevaisuudessa myös mediakäytön trendinä slow?”
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti