keskiviikko 13. marraskuuta 2013
"Kansa raivostui, media lepyttää"
Helsingin Sanomissa 9.11.2013 Jussi Pullinen kirjoittaa, että vihaiset ja ärhentelevät viestit leviävät yhteisöpalveluissa nopeammin kuin myönteiset, ja tämä puhetapa hiipii myös mediaan. Hän etsii syitä ihmisluonnosta ja siitä, että netissä ihminen ei saa aggressiostaan sosiaalista palautetta samoin kuin kasvokkain toisten kanssa.
Vastapainoksi Yhdysvalloissa joukko toimittajia on perustanut Upworthy-nimisen verkkosivuston, jonka avulla yritetään rikkoa kielteisyyden jakokierre julkaisemalla juttuja, joiden tarkoitus on voimaannuttaa ja kertoa maailmasta jotain myönteistä. Sivustolla on noin 22 miljoonaa kuukausittaista kävijää. ”Raivo myy, mutta niin myyvät toivo ja onnikin”, päättää Pullinen kolumninsa.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti